Det tar emot att behöva sova.

Varför måste man sova...jag vill helst inte mestadels. Livet känns så mycket bättre när man bara flyter runt till exempel på datorn eller umgås med någon. Det är när jag ska sova jag känner mig otrygg och lite illa till mods. Det är som om då och tidig morgon är de tillfällen man inte kan "springa" ifrån sig själv, så det är där jag finner mig orolig. Det finns ibland som en kraft inom mig som säger: Nej, jag vill inte känna efter. Jag vill bara springa. Springa bort från alla plikter, ansvar, möjligheter, chanser, behov etc.

Då jag är lyckligast, är när jag accepterar mitt liv som det är och då får jag ofta fantastiska insikter om hur jag vill leva. Andra stunder ser jag på mig själv och undrar vad som hänt...? Jag skulle ju vara på topp just nu! Jag skulle ju ha förstått vad livet handlade om och vad jag ville. Men så är det ju absolut inte nu. Fast längs med vägen har jag trots allt funnit mig själv, mera än vad jag hoppades på. Eftersom att det fanns inte ens med på kartan. Det viktigaste för mig då är inte det viktigaste för mig nu. Helt klart!

Trots allt så behöver jag sova nu...men jag gör det med lite lättare hjärta. Eftersom jag nu delar detta med dig. Tack!

God Natt och Sov Gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0