Bostadspriser

I den här artikeln: http://www.e24.se/pengar24/bostad/bostadsprisernas-farliga-uppgang_2559177.e24 diskuterar man framtiden för bostadsmarknaden. Jag blir ju så klart lite orolig när jag läser detta eftersom att jag och mina föräldrar har nyligen (November 2010) investerade i en lägenhet i Solna, utanför strax utanför Stockholms innerstad. Visserligen så hyr vi ut den just nu och blir inte påverkade på samma sätt som när jag själv bor i den då vi står själva för alla kostnader, men det blir ju ändå en stress om det skulle bli en större nedgång i bostadsmarknaden.

Hur ska man egentligen göra med boende i storstäder? Det lättaste är ju som nästan alltid att ha mycket pengar och då kunna köpa det man beöver, som en lägenhet, fast i Sthlm är det mycket svårt. Hur gör alla unga? Inneboende? Andra hands uthyrning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0