Att vägra att tävla.

Jag vägrar att tävla med mig själv eller med andra människor. Det finns inga vinnare, bara förlorare, precis som i krig. Den som "vinner" skapar sig ett alldeles för stort ego som inte lönar sig i längden och den som förlorar, ja det hör ni ju själva. Vem vill förlora? Därför mina vänner är det lika bra att avstå. Man vinner ju ändå inte något på att vinna.

Jag avstår från att jämföra mig med andra. Det hjälper inte mig. Vem mår bra av att jämföra sig med andra? Den som alltid ligger bäst till? Den som kan mest, vet mest, är bäst...? Nej, tack.

Till alla dem som har tagit sig an jämförande som deras livsuppgift I say: You will die miserable.

Att väga minst...att tjäna mest...att leva bäst...! Det som är bäst för mig är inte bäst för dig, likaså är mina drömmar unika precis som dina. Jag kanske vill rida rosa ponny. Du kanske vill gräva guld i USA.

Du kanske vill bli stylist, jag vill kanske matvägra. Du vill kanske bli utbränd, jag kanske vill andas djupa andetag.

Det är mycket som vi kan lära oss om varandra, men vi lär oss minst lika mycket av oss själva. Fråga, så svarar du!

Länge leve Kaos, Kakor, Saft och Bullar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0